Voordelen van een Amsterdams 020 nummer via VoIP

VoIP-nummers zijn telefoonnummers die gebruik maken van VoIP (Voice over Internet Protocol) telecommunicatieproviders en het internet om oproepen te plaatsen, vergelijkbaar met de manier waarop mobiele telefoonnummers gebruik maken van mobiele netwerken en providers. Uw VoIP-nummer werkt precies hetzelfde als elk ander nummer. Er zijn echter enkele verschillen in de wijze waarop u een VoIP-nummer kiest en hoe u een oproep plaatst.

VoIP nummers zijn niet beperkt tot één toestel of één geografische locatie. U kunt uw VoIP nummer gebruiken op veel verschillende apparaten, zoals laptops, tablets en smartphones. Niet alleen kunt u een VoIP nummer gebruiken met meerdere apparaten, maar u kunt deze apparaten tegelijkertijd gebruiken.

Hoewel je een nummer kunt porteren van mobiele telefoon naar mobiele telefoon, kun je een mobiel nummer niet op twee verschillende apparaten tegelijk gebruiken. In tegenstelling tot vaste nummers, waarbij u hetzelfde telefoonnummer op een aantal toestellen tegelijk kunt gebruiken, bent u niet gebonden aan één locatie.

Met een VoIP-nummer kunt u uw eigen netnummer kiezen. Als u een in Alkmaar gevestigd bedrijf bent, en u wilt uw klantenbestand in Amsterdam uitbreiden, kunt u een VoIP-nummer met een netnummer voor Amsterdam aanmaken om bij potentiële klanten over te komen als een lokaal bedrijf. Om dit te doen met een mobiele telefoon of vaste lijn, zou u fysiek aanwezig moeten zijn in Amsterdam bij het opzetten van uw nummer, wat veel duurder en tijdrovender is.

Uitgelicht: Eenvoudig een 020 nummer aanvragen online

Wat is VoIP?

VoIP is een beldienst die u kunt gebruiken om uw vaste nummer en zelfs mobiele telefoon te vervangen. Voorbij zijn de dagen waar je één telefoonnummer voor één toestel hebt.

VoIP is een top-rated dienst onder eigenaren van kleine en middelgrote bedrijven vanwege de veelzijdigheid, de mogelijkheden en de zakelijke zin. In dit artikel zullen we uiteenzetten waarom, en hoe het uw bedrijf ten goede kan komen, of u nu een ondernemer bent met een enkel kantoor of een groot bedrijf runt.

Wat is het verschil tussen VoIP en een vast nummer

U vraagt zich waarschijnlijk af wat de belangrijkste verschillen zijn als het gaat om VoIP en vaste lijnen. Hier is wat u moet weten:

VoIP nummers

Vaste lijnen zijn vaste telefoondiensten die zich op specifieke adressen bevinden, terwijl VoIP cloud-gebaseerd is zonder specifiek adres. Vaste lijnen gebruiken een nummer dat verbonden is met een fysieke telefoon op een fysieke locatie. Als uw vaste lijn zich in Amsterdam bevindt, dan zal uw telefoonnummer altijd geassocieerd worden met Amsterdam.

Als u een VoIP-nummer in Amsterdam heeft, kunt u dat nummer verplaatsen. U kunt het laten lijken alsof u in Amsterdam bent, zelfs als u vanuit Texel werkt. U kunt ook het telefoonnummer van de ene stad naar de andere veranderen. U kunt ook een nummer in Eindhoven maken (met VoIP kunt u vele, vele telefoonnummers maken). Met VoIP kunt u zelfs het nummer verplaatsen tussen toestellen die wereldwijd werken.

Er zijn nog andere verschillen tussen vaste lijnen en VoIP in termen van servicegebieden, gesprekskwaliteit en prijzen.

Maar het belangrijkste verschil is de mobiliteit van het telefoonnummer, wat vaak de reden is waarom bedrijven en particulieren de ene optie boven de andere verkiezen.

Een ander verschil tussen vaste nummers en VoIP-nummers zijn de kosten. Vaste lijnen kosten meer. Met VoIP diensten, kunt u lokale nummers aanmaken voor al uw vestigingen of externe werknemers. Met deze opzet kunt u interlokale kosten vermijden en geld besparen voor uw bedrijf.

Uitgelicht: https://www.belfabriek.nl/artikelen/020-nummer-doorschakelen-mobiel

Met vaste lijnen, moet u een nieuwe lijn registreren, wachten op een service technicus om de fysieke aansluitingen te maken die nodig zijn voor een vaste lijn in uw kantoor of thuis, en vervolgens de vaste lijn instellen met de lokale telefoonmaatschappij.

VoIP heeft deze problemen niet. U kunt hetzelfde doen met een klik op een knop en doorgaan met het opschalen van gebruikers als dat nodig is, met minimale verstoring.

Tags: